Saturday, July 2, 2011

hilang part 5

“macam nih irfan..apa kata ko bawak hadiah tu balik dorm…sini takut orang yg hantar tu tengok kita n mungkin nak kenakn kita ke apa??”

“hahaha…yela khai..aku bawak…”

“thanks beb..”

“alah..ko kan kwan aku..”

Khai dan irfan mula beredar dari kelas menuju ke dorm mereka….dalam perjalanan itu…berbagai spekulasi seakan-akan bermain didalam kepala khai…irfan yang melihat sahabatnya yang kelihatan begitu pelik dan terus menegurnya..

“khai..ko ok ked ah ko??”

“aku ok jelah..”

“xdela…aku tengok muka kau dam cm org hilang anak pun ada..”

“aku ngah pikir..siapa bagi hadiah nih…”

“la…psal tuh..ko serah kat aku…ok?”

“betul nih??”

“betul la..you my friend..hahaha”

“ok lah..tapi…apa ko nak buat ipan??”

“mcm nih…..”

Setelah irfan berbisik kepada khai…khai tersenyum dan menganggukkan kepalanya tanda setuju…

Selang beberapa hari….kelihatan seakan seorg pelajar cuba menyelinap masuk ke kelas khai…kebetulan irfan tidak berada jauh dari situ..melihat apa yang terjadi…setelah pelajar itu pergi…dengan segera irfan ke kelas melihat apa yang terjadi….seperti yang disangkakn nya…ada hadiah diatas meja khai…jadi irfan mula mengambil langkah untuk membantu khai….

Selang beberapa hari…..

“khai2…aku dah dapat da siapa yang hantar hadiah tu kat kau…”

“siapa??”

“junior kita jgak… takpa..nanti kita tangkap dia..”

“oh..ok..tapi..mcm mana??”

No comments:

Post a Comment