Monday, June 18, 2012

takdir dan waktu (bahagian 1)


zack atau nama penuhnya zaki merupakan antara pelajar yang boleh dikategorikan sebagai jejaka idaman malaya.....dengan berbekalkan wajah ala-ala awal asshari dia..wanita pasti cair...
tapi..zack buat tak layan jeh..budak-budak ni saja perasan lebih bila zack tegur...sehinggakan ada yang sanggup bergaduhan kerana zack....


sehinggalah pada satu hari.....

"kelas..hari ini..kita ada pelajar baru iya..harap kamu tak buli dia lah..ha,masuklah.."

"hai...nama saya syarifah amira...panggil ifah je"

tak semena-mena zack jadi terpaku tatkala rakan sekelas mereka mengalu-alukan kedatangan ifah...

"zack..."

tiada respond dari zack...

"zack...."

masih tiada respond..

"ZACK!!!!!"

"hah..aaaaaaaaaaaaa....kedebuk!!"

"hahahahahahahahahaha...zack..ko pikir apa sampai jatuh kerusi ni??"

"siotlah ko lan.."

"awak tak apa-apa ke??..hehe"

"hehehe..tak..saya ok je..erm..saya zack.."

"saya ifah.."

"taaauuuuu...hehe"

"nak saya tolong awak??"

"takpa lah..saya dah ok.."

ifah terus ke tempat duduknya..zack tersenyum...sebab..hajat dihati dah dilaksanakan..

"zack!"

"apa lan..dah la tadi ko pekene aku...apalah..bukan nak tolong ke ap.."

"hahaha..dah ko mengelamun duk tengok puteri baru masuk kelas..ko kenapa doh???...tak pernah2 ko jadi mcm nih...pelik aku..."

"oh..hehehe..ntah..terasa mcm nampak bidadari jeh..."

"hai..sudah tangkap cintan ke...biar betul??..zack dah tangkap cintan??..keajaiban dunia ke-180 nih..ahahahaha"

"eh..mne ada weh....siapalah aku nih..."

"hang kan awal asshari celup.."

"eh ade pulak ko baim??.."

"aku baru mai ja...hangpa duk story apa...mai kongsi sikit.."

"baim..zack da tangkap cintan weh..."

"tu dia...biaq betul weh...zack..siapakah insan bertuah jadi marka hang tuh??"

"ko dengar la ckap si lan tuh.."

lan dan baim berterusan menyakat zack...dalam hati zack hanya tuhan yang tahu betapa seronoknya zack...





keesokannya.....


"hai ifah..awak cari apa nih..."

"oh..zack..takda lah...saya nak cari tempat stor spbt..awak tahu kat mana??"

"oh..tahu..lagi pun saya nak ke sana sekejap..ade hal nk diurus..jom.."

"ok...thanks awak.."

"takpe..ini saja saya mampu tolong.."

sepanjang perjalanan mereka bercerita tentang diri masing2..sehingga mereka tiba di destinasi..

"awak masuk la dulu..saya nk jumpa cikgu kjap.."

"ok.."

selang beberapa minit...


kelihatan zack sedang menanti ifah dihadapan pintu bilik s[bt itu...ifah hanya tersenyum melihat gelagat itu..ifah dengan senyap pergi ke zack yang masih mengelamun menanti dirinya...

"ZACK!!!"

"opocot eeeuuuuiiiiiii kebabom!!!"

"hahahaha..awak melatah zack??"

"eh..mane ade..saya cuma tak boleh orang sergah je....."

"yela awak..hahaha"

"sampai hati awak..."

dengan muka masam..zack terus pergi ke tempat lain...

"awak2..tunggu la.."

zack terus berjalan tanpa hiraukan panggilan......

ifah merasa sangat bersalah atas apa yang berlaku...

keesokannya...............


bersambung part 2 la...

No comments:

Post a Comment