Saturday, July 23, 2011

aku tidak mampu untuk mengungkapkan nya lagi~~

"saya...saya..saya..."
"sudahlah..malas saya nak layan awak...huhhh!!!"
"tapi saya nak bagitahu awak yang.."
"sudahlah....saya pergi dulu..."
"awak jangan!!!!!"

bunyi dentuman berlaku......



aril dan suzila berkawan semenjak tingkatan 1 lagi....
mereka mmg rapat...segala masalah dikongsi bersama.....
aril nih pemalu orang nya...dia menghadapi masalah untuk bergaul dengan orang lain...
suzila pula orang nya amat ceria...amat disenangi oleh ramai orang....
perwatakan yang berbeza inilah yang membuat aril dan suzila amat rapat..sehingga aril tidak mempunyai masalah pemalu nya lg....

dan pada 1 hari.....

"ila...aril nak ckap sikit boleh tak??"
"urm..ckap la aril apa dia??"
"sebenarnya..aril cintakan ila...."
"eh aril nih..main2 pulak..."
"tak ila...aril mmg cintakan ila...bagi aril...ila adalah istimewa pada diri aril...."
"betul ke aril..."
"betul ila...aril cintakan ila sepenuh hati.."
"ila pun..sebenarnya..pun rasa sama jugak..tp malu nk luahkan.."
"yeke..hehehe" aril tersenyum...


dari hari itu...aril dan suzila mula bercinta dan percintaan mereka mula menangkap perhatian semua orang dalam sekolah itu...ramai gadis yang amat cemburukan suzila kerana mendapat aril kerana aril adalah kapten pasukan hoki sekolah yang paling segak...muka ala-ala safiq rahim...tak kurang jugak dengan aril...kerana suzila adalah idaman setiap pelajar lelaki(termasuk jugak guru lelaki yang bujang)...kerana sifat suzila yang lemah lembut..periang....pendek kata..ada saja yang cemburu melihat mereka...pelbagai tomahan dan fitnah perlu mereka hadapi....namun..hubungan mereka tetap ukuh...sehinggalah pada satu hari......


"sampai hati awak tipu saya aril.."
"ila...saya tak tipu awak..ini semua fitnah..."
"awak nak kata apa lagi..nih bukti depan mata..gambar2 nih..apa dia aril??"
"ini semua bohong..saya ngan kawan2 saya semalam.."
"sudahlah..saya susah nak percaya awak lagi..."
"saya...saya..saya..."
"sudahlah..malas saya nak layan awak...huhhh!!!"
"tapi saya nak bagitahu awak yang.."
"sudahlah....saya pergi dulu..."
"awak jangan!!!!!"

aril menolak suzila...dan bunyi dentuman berlaku..

"ya allah aril!!!" jerit suzila

aril telah dilanggar oleh kereta yang dipandu laju semata2 ingin selamatkan suzila....
aril dibawa ke hospital....sepanjang perjalanan ke hospital...suzila tidak putus-putus memanggil nama aril...

semasa sampai di hospital...ahli keluarga suzila dan aril sudah menanti anak mereka disana...
rakan2 aril turut berada disitu...dan salah sorang mula mendekati suzila berkata...

"korang gaduh pasal gambar tuh kan??" tanya raziq pada suzila
"mana kau tahu??" balas suzila...
"aku dengar hanim yang rancang semua nih...dia nak rampas aril dari kau...dia amik gambar aril melepak dengan haziq hari tuh dan suruh kawan dia edit dan bagi kat kau..."jelas raziq...
"ya allah..betul ke raziq.." tanya suzila
"kalau kau tak percaya..ko pergi panggil hanim dengan haziq"

bila tiba saja hanim di hospital....suzila terus bertanya pada hanim....setelah didesak oleh rakan2 baik aril...akhirnya hanim mengaku yang dia rancang semua itu bersama zack yang kebetulan amat meminati suzila.....jadi mereka merancang semua itu supaya aril dan suzila berpisah....
suzila terduduk dan terus mengalirkan air mata....

setelah beberapa jam...

doktor keluar dari bilik pembedahan dengan berita yang amat malang....

aril disahkan meninggal dunia akibat pendarahan otak yang teruk...
setelah mendapat berita itu...suzila terus pengsan...dia seakan-akan tidak dapat menerima kehilangan aril....

jenazah aril dikebumikan pada esok hari...ramai yang bersedih atas pemergian ini...tidak terkecuali suzila....

pada malam tahlil diadakan...adik aril berjumpa dengan suzila...
"kak ila..aishah ada benda nak bagi dekat kakak..."
"apa dia aishah.."balas suzila
"ini..abang aril nak bagi kat kakak masa ulangtahun kakak nanti..."

aishah memberikan selendang berwarna biru...suzila terus menangis kerana teringat kata2 aril...
"awak nampak cantik bila pkai warna biru sayang.."

kini,suzila sedar..betapa dalamnya cinta aril terhadap dirinya....tiada kata maaf,sayang atau cinta yang mampu suzila ungkap lagi kerana didalam diri suzila berkata..




"aku tidak mampu untuk mengungkapkan nya lagi.."

p/s: tetibe jeh dapat idea cerite nih..haha..xde kaitan ngan aku ek...rekaan saja

No comments:

Post a Comment