Friday, May 27, 2011

hilang part 4

Pada mulanya..khai seakan-akan tidak mahu memasuki ke sekolah itu..tapi..
setelah menerima nasihat dari ibunya...khai mendaftar juga sebagai pelajar tingkatan 1 yang baru....

"assalamualaikum"..
"waalaikumsalam.."
"err..kau ni budak baru jugak eh?"
"ha'a..aku bru mendaftar hari ini..nama aku khai..kau plak?"
"oh..aku irfan..panggil ipan je...ko bilik mana?"
"b2.2.6..kau pulak?"
"eh..samalah.."
"wah..senanglah aku macam ni..."
"tula..kita dah jadi kawan kan?"
"ok..kita jadi kawan yang baik..."

bermula dari situlah persahabatan khai dan irfan mula terjalin...
mereka melalui pahit getir bersama dalam menempuh kejayaan...
dalam pada masa yang sama...begitu ramai pelajar perempuan meminati khai sehingga khai sendiri takut untuk pergi ke kelas..tp..dengan bantuan dari irfan dan rakan2 lelaki yang lain...khai seakan mendapat kekuatan untuk pergi ke kelas...
bagi khai..irfan lah kawan sejati dia...
irfan terlalu banyak membantu khai lebih2 lagi bila berkaitan dengan perasaan...
mereka begitu rapat seperti hubungan adik beradik dan kedua ibu bapa mereka menganggap mereka seperti anak sendiri.....mereka mendapat keputusan yang cemerlang dalam PMR dan hubungan akrab mereka bertahan sehingga kini...

tiba-tiba..pada 1 hari...

"khai2..ada orang yang letak hadian ni kat meja ko..."
"siapa pulak yang bagi?"
"ntah..die tulis dari peminat misteri.."
"ish irfan...takot aku la...tak apa...nnt aku tolong ko ok?..."
"ok...jap..ko nak aku tolong ap???"

No comments:

Post a Comment